1. רוקט
ה’לייט קאר קומפני’ רוקט, היא כנראה אחת המכוניות המלהיבות ביותר שיוצרו (גם אם זה רק לרגע) אי-פעם. המתכנן שלה הוא גורדון מאריי, מי שחתום על המקלארן F1 וגם על כמה מכוניות גרנד-פרי מעניינות. הסיפור של הרוקט הוא משקל סופר נמוך (ועכשיו גם ברור שם החברה…) ומנוע של ימאהה FZR1000. זה אומר 390 ק”ג על 143 כ”ס שרק מתחילים לספר את הסיפור, סידור המושבים (נוסע מאחורי הנהג) ושני סטים של יחסי העברה (נמוך וגבוה) משלימים אותו.
2. הונדה 2and4
מהמכונית הכי ישנה ברשימה הזו נעבור לחדשה ביותר. הקונספט המדהים הזה של הונדה הוא בדיוק מה שקורה כשנותנים למהנדסים ומעצבים לעוף. כל מילה כאן מיותרת, רק נציין שהמנוע מגיע מרפליקת הגרנד-פרי של הונדה ומוציא כאן 212 כ”ס (על 405 ק”ג). ולא, אין סיכוי שהיא תגיע לייצור סדרתי.
3. מורגן שלושה גלגלים
טוב לא הכול בחיים זה כוח. המורגן משולשת הגלגלים משתמשת במנוע של הרלי-דייודסון בכדי לנוע ממקום למקום. הרעיון כולו הוא הומאז’ למורגן משולשת הגלגלים מ-1909. אפשר להגיד על העיצוב שהוא בסיסי, וכך גם על מנוע ההארלי – שניהם לא התקדמו יותר מדי עם השנים.
4. רדיקל SR8
בעצם עזוב את ההונדה. אתה רוצה אחת כזו. שש דקות וחמישים וחמש שניות לוקח למכונית הזו להקיף את הרינג (ויש לה גרסאות מהירות יותר). המנוע שלכבודו התכנסנו כאן הוא גאונות צרופה – רדיקל למעשה לקחו את המנוע של הסוזוקי היאבוסה (ארבעה ציל’ בשורה) וחברו לו עוד אחד בכדי לייצר V8. זה אומר (בערך) שני מנועים של היאבוסה במכונית קטנה אחת – 430 כ”ס בגרסה הפשוטה ביותר על 680 ק”ג. אבל אחד המספרים המשמעותיים שצמודים ל-SR8 הוא מספר ה-G הצידי שהיא מסוגלת לייצר – 2.5.
5. פולקסוואגן XL ספורט
פולקסוואגן?! כן, כן. הקונצרן הזה הוא הבעלים גם של יצרן האופנועים האיטלקי דוקאטי ובתוך המכונית הזו יושב ווי-טווין איטלקי הלקוח מתוך ה-1199 ומפיק 197 כ”ס. זה אולי לא נשמע המון, אבל ה-XL שוקלת רק 889 ק”ג. המשקל הנמוך ומקדם הגרר הפנטסטי (למכונית ספורטיבית – cd 0.25) אמורים גם לשמור על צריכת דלק נמוכה, אם זה באמת מעניין מישהו.