הונדה X-ADV
בעד: מרשים בכביש וגם בשביל
נגד: מנגנון הרמת מושב
סיכום: קטנוע-פנאי
נתונים: טווין-מקבילי, 745 סמ”ק, 54 כ”ס ב-6,250 סל”ד, 6.9 קג”מ ב-4,750 סל”ד, 238 ק”ג (רטוב), 16.3 ק”מ/ליטר (במבחן), 78,000 שקלים
קטנועים גדולים וחזקים הם לא המצאה חדשה. גם קטנועי שפוזלים לשטח הם לא המצאה חדשה. ועדיין לא ראית או רכבת על משהו כמו הונדה X-ADV. הרעיון הגיע ממעצב איטלקי בהונדה אירופה בכלל. הוא רצה לבנות קטנוע שימושי ליום-יום אבל כזה שיוכל גם לצאת לטיול בזוג ואפילו להגיע לפינות טבע אליהן גדלנועים רגילים לא יגיעו. העיצוב שואב מוטיבים מעולם רכבי הפנאי ומתאים אותם לשפה קטנועית. התוצאה דברה אל עוד אנשים בחברה והעיצוב מצא את דרכו ליפן ושם הפך מרעיון למשהו שעומד עכשיו למכירה ברחוב שבח בתל-אביב.
גרסאות, אבזור ומחירים
הונדה X-ADV מיוצר בגרסה אחת ומדובר בגרסה מאובזרת למדי. זה מתחיל בחישוקי השפיצים ,והמשקף המתכוונן, עובר דרך תפעול ללא מפתח – אין צורך להוציא את המפתח מהכיס בשביל להניע אותו, בשביל לפתוח את המושב או את פתח התדלוק. מחירו של הונדה X-ADV עומד על 78,000 שקלים כשהונדה מציעה אביזרים שונים וייעודים לכלי הזה. אנחנו לא היינו מוותרים על רגליות הרוכב הנוספות. אלו רגליות המתחברות ישירות לשלדה ותורמות לתחושה המיוחדת של ה-ADV גם בכביש וגם על משטחים לא סלולים. אבזור שחסר ב-ADV היא מערכת בקרת משיכה שהופכת להיות מחזה נפוץ יותר ויותר בקטנועים. לנו זה לא ממש הפריע בזמן הרכיבה אבל כאן תהינו מדוע הונדה לא התקינה אחת ב-ADV.
מה חדש?
היות ומדובר בכלי חדש לחלוטין הרבה כאן חדש אבל יש גם לא מעט מוכר. בבסיסה השלדה הראשית מגיעה מהאינטגרה. היא מקבלת שלדת זנב שונה ומתלים ארוכי מהלך ומתכווננים מלפנים ומאחור. גם יחידת ההנעה מוכרת מהאינטגרה. זה אומר שגם כאן נמצא הטווין המקבילי של הונדה ומשודך לתיבת ה-DCT. יחידת הכוח קבלה עדכונים קלים לכבוד התקנתה ב-ADV.
כל השאר חדש לחלוטין. לוח השעונים שמדבר בשפה של אופנועי אדוונצ’ר, הכידון שנראה כאילו הגיע ישר מהאפריקה טווין (הוא לא), מגני הידיים שנראים כאילו הגיעו מאותו האופנוע (הם כן) ובעיקר זה נראה כמו משהו אחר לגמרי. זה קטנוע, עם מקום לקסדה מתחת למושב ומדרסים לרגליים. אבל זה נראה כמו משהו אחר לגמרי. הוא קטנוע גדול לכל כיוון והעיצוב הזה גורם לך להבין שאתה עומד לרכוב על משהו אחר. עדיין בעמידה צריך לציין שיש מתחת למושב מקום לקסדה מלאה אחת אבל לא להרבה יותר מזה. הזרוע ההידראולית שעליה מתרומם הכיסא הרגישה קצת לא איכותית על רקע רמת הבניה המרשימה מסביב. חבל.
כתבת ההשקה: קרקע חדשה
איך זה מרגיש?
הטיפוס למושב הגבוה דורש קצת תכנון וכשאתה עליו זה ברור שמדובר בכלי גבוה. יש מדרסים (קצת קטנים לטעמי) במיקום הצפוי ויש גם אפשרות לפשוט את הרגליים לפנים. הכידון ובכלל הנוף שנשקף מול הרוכב לא דומה לשום קטנוע. מהבחינה הזו זה מרגיש כמו אופנוע. אפשר לצאת לדרך.
לוקח כמה שניות להתרגל לתיבת ה-DCT בכל מפגש איתה. היא דורשת עדינות בתחילת תנועה בכדי לייצר חיבור הגיוני וחלק בין המנוע לגלגל האחורי. מעבר לזה היא עושה בדיוק מה שהיא צריכה לעשות. מעבירה הילוכים בצורה מהירה וחלקה בכל המצבים כשבשליטה ידנית ובמצבים הספורטיבים שלה ההחלפות מהירות כברק והיא נשארת יותר זמן בכל הילוך. יחד עם המנוע החזק והגמיש הזה הביצועים לא פחות ממצוינים. הדחיפה ביציאה מהמקום מרשימה עד מעבר למהירות ברירת קנס. בבדיקת המהירות המרבית שמענו שניתן לראות 194 קמ”ש על השעון. זאת עם משקף על המצב הנמוך ביותר, רוכב שמתחבא מאחוריו וקצת אורך רוח.
אבל הסיפור של הונדה X-ADV הם לא הביצועים. זה איך הוא נושא את עצמו על הכביש. תנוחת הרכיבה מרגישה קרבית ומעניקה שליטה מצוינת על הנעשה על הגלגל הקדמי. ה-ADV מרגיש כל כך בטוח על הכביש המפותל (והישר), מציע היגוי טבעי ויציבות כיוונית מעולה, שגורמים לך לדחוף אותו עוד ועוד. צרף לזה נוחות טובה והגנה מרשימה של המשקף הקדמי ותקבל כלי שאין לו בעיה להתמודד עם טיולי סופ”ש.
בעיר לא מתתי על הספיגה של הבולם הקדמי (שאולי יכול להשתפר עם כיוונן של הבולם) אבל נהניתי מכל השאר. צרף לעליונות הדינאמית של ה-ADV מרווח גחון מכובד ומיתלים עם מהלך מרשים ותקבל כלי שבולע מדרכות, באמפים, עבודות מע”צ ועוד הפתעות כביש ישראליות בלי להתרגש ובלי שתרגיש. והנקודות האלו עומדות לזכותו גם בשטח. זה לא חרגול שמיועדת לעבודת אנדורו. זה כן כלי חסון, עם בטן גבוהה וממוגנת, שיודע לזוז (לפעמים מהר) במקומות בו שום מגה-סקוטר לא ידרוך בהם.
שורה תחתונה?
אם נחזור לחזון המקורי של הונדה X-ADV נראה שהוא הושג במלואו. זה כלי מלא סטייל ושימושיות ביום-יום. גם בעיר שם המבנה החסון מאפשר לך לעשות דברים ששום קטנוע אחר לא יסבול וגם מחוצה לה שם היכולת הדינאמית המשובחת שלו זורחת. מעבר לאלו הוא מציע יכולת פנאי טובה עם אפשרות אמיתית לטיולים בסופ”ש. וגם בהם הוא פותח אפשרות לקחת איזה נתיב לא נתיב בדרך במקום סודי שאתה זוכר מהמילואים עם נוף אלוהי. הונדה כיוונו להרבה מטרות עם הסופר-סקוטר הזה, והם פגעו בכל אחת מהן. בעשותם כן, הם יצרו את הקטנוע הכי וורסטילי ומושך שאנחנו מכירים.