קימקו AK550 מכניס את היצרן הזה לקטגוריה של הגדולים. וזה לא עניין של מימדים ונפח, זה עניין של יכולת, תחושות ואיכות. זה סגמנט לא פשוט לפיצוח ורבים וטובים ניסו לטרגט את המתכון המצליח ביותר בקטגוריה הזו, לא בהצלחה יתירה.
אלו שניסו ראש בראש כשלו. החכמים מצאו דרך עוקפת ומצאו מתכון שונה ומוצלח לקטנוע-על. אבל בשורה התחתונה אף יצרן לא הצליח לייצר כלי כזה שנכנס במלך ראש בראש. טי-מקס קילר.
לפני שנתחיל בכלל לדבר על אם ואיך בואו נראה מה עומד לפנינו. קימקו AK550 נראה טוב במפגש ראשון. וגם בשני ובשלישי. הוא מצליח לקחת ערכים קטנועיים עם מידה של ספורטיביות ועדיין לשמור על לוק משלו. הפנסים (LED) מלפנים ומאחור לדוגמה הם חלק מהדברים שנותנים לו חזות ייחודית, טכנולוגית, מרשימה. בהחלט מרגיש כלי יקר מראשות הסגמנט הזה, בעמידה לפחות.
מה עוד?
מתחת למעטה הזה נח משהו שתוכנן מאפס. שלדת אלומיניום חדשה, הלופתת את המזלג הקדמי הבשרני (הפוך 41 מ”מ) עם שני משולשי היגוי ושומרת את מערכת ההנעה בתוכה ולא כחלק מהזרוע האחורית. הסימנים ליכולת הדינאמית ממשיכים עם בולם אופקי, קליפרים מונובלוק רדיאליים של ברמבו מלפנים (על דיסקים בקוטר 270 מ”מ) ומראה מאסיבי למדי של הזרוע האחורית שעשויה גם היא מאלומיניום. גם הנתון המתאר חלוקת משקל כמעט מושלמת (51:49) מוסיף כאן.
המנוע, טווין מקבילי בנפח 550.4 סמ”ק הוא מנוע חדש לחלוטין בתצורת קרוספליין, עם שמונה שסתומים ושני גלי-זיזים עיליים. הוא מפיק בגרסה הנבחנת שמתאימה לרישיון מוגבל 47 כ”ס. הוא מגיע אלינו גם בגרסה רגילה המפיקה 53.5 כ”ס. המפרט מרשים למדי. יש כאן הפעלה ללא מפתח, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, לוח שעונים מתוחכם (עם התחברות לסלולרי), תא אחסון לקסדה מלאה (ועוד חצי לטענת החברה) מתחת למושב, חימום לידיות, שקע USB באחד משני התאים הקדמיים, תמיכת מושב מתכווננת ומשקף בעל שני מצבי גובה (מצריך כלים).
יש גם שני מצבי ניהול מנוע (רגיל וגשם) כשרק בקרת אחיזה נעדרת כאן. כל זה נמכר כאן ב-59,900 שקלים. על הכביש. ככה שעל הנייר הוא מציע דיל שאי אפשר להתעלם ממנו. אבל אתה יודע כבר ששאלת השאלות היא, איך הוא מרגיש ומתנהג ואת זה אני עומד לספר לך עכשיו.
לדרך
הדבר הראשון שבולט כאן, מהרגע שמתיישבים ומניעים, זו תחושה עגולה נעימה ואיכותית מאוד, ברמה יפנית לחלוטין. איכות ההרכבה מצוינת, החומרים משובחים (למעט אלו של תאי הכפפות, תלונה שהייתה לי גם בטי-מקס החדש) והמנוע כבר בעמידה נשמע בשרני ומרגיש נעים מאוד. תנוחת הישיבה נמוכה במידה, המדרסים לרגליים מצוינים, הכידון דורש מעט רכינה לפנים. קטנוע עם ניחוח ספורטיבי.
תצורת יחידת ההנעה הזו חדשה לקימקו אבל אתה לא מרגיש את זה. להיפך. בכל אספקט של כוח, גמישות, חיבור ואריאטור, הקטנוע הזה גורם לך לפעור את הפה ולחזור ולהזכיר לעצמך שמדובר ביצרן טיוואני. הביצועים מצוינים, הצליל עבה ונעים והקימקו הזה פשוט זז בהחלטיות קדימה. הדבר השני שמכה בך אלו הבלמים. אני לא חושב שרכבתי אי פעם על קטנוע שעוצר בצורה כזו. תפעול הידית לינארי ופשוט נוטע את הגלגל הקדמי באספלט. יש כאן כאמור גם ABS שעובד מצוין מלפנים, מאחור הוא נכנס קצת מוקדם מדי.
אירוע ההשקה התחיל בתל-אביב המשיך לכיוון הגלבוע שם היה אפשר לטעום קצת מהיכולת הדינאמית של קימקו AK550. שנייה לפני שניגע באיך הוא מרגיש כשדוחפים אותו, בואו נדבר על איך זה מרגיש בסתם רכיבה. תנוחת הרכיבה הייתה מצוינת מבחינתי. מאוד מזכיר את הטי-מקס (גם) בתנוחת הרכיבה. הקימקו מרגיש קצת צר ומכונס יותר וזה עוזר במעט התנועה שנתקלנו בה. גם זווית הצידוד הנדיבה של הכידון עוזרת כאן.
על הכביש המהיר אין בעיה להטיס את הקטנוע הזה (וזו הגרסה החלשה יותר כן?) לעבר 160-170 קמ”ש על השעון וגם שם הוא מרגיש נעים, עם מיגון רוח טוב ותחושה של מקשה אחת. לוח השעונים מפורט מאוד וממשיך את התחושה העדכנית. לא מתתי על בחירת הגוונים בלוח הדיגיטלי – על טעם ועל ריח…
אותה תחושה קשיחה נותנת לרוכב ביטחון. גם כשהכביש החל מתפתל ה-AK550 שומר על קור רוח ומציג התנהגות דינאמית ששמה אותו בקלות עם מובילי הקטגוריה הזו. הוא מרגיש יציב מאוד מצד אחד, מצד שני ההיגוי קליל ומדויק. צמיגי המצלר מספקים אחיזה טובה ואתה מוצא את עצמך מטה אותו יותר ויותר מחפש את הקצה. יכולת המתלים לספוג את שערי הבקר בדרך נוף גלבוע הפתיע אותי פעם אחר פעם. שילוב מצוין בין קשיחות לנוחות.
יש מה להשוות?
זו היתה טעימה ראשונה ולא מבחן מלא אבל כבר אחרי כמה שעות רכיבה מצאתי את עצמי קצת המום. ראיתי את התמונות וקראתי את המפרט כבר לפני שנה. ידעתי שקימקו הולכים על ה-AK550 עם כל מה שיש להם. אבל, היה לי ברור שהם לא יכולים לנצח את מי שהמציא את הקטגוריה הזו במגרש שלו.
אבל קימקו AK550 מעיף לכל עבר את צרור הדעות הקדומות שנח בתוך הראש שלנו. זה כלי בלי אבל ובלי כמעט. קטנוע ספורטיבי מהשורה הראשונה, כזה שגורם לך ליהנות מהרכיבה ולרצות להמשיך ולחקור אותו. הוא מרגיש איכותי ונכון כל-כך, עד שהוא מעלים את כל מה שחשבת שידעת.
בשביל להגיד לך אם הוא יותר טוב מטי-מקס אני צריך מבחן השוואתי צמוד שתוצאותיו לא ברורות לי כלל, פשוט כך. וזה עוד לפני שנכנסים לעניין המחיר. כי נדרש עבורו המחיר הנמוך ביותר בקטגוריה שלו, בפער של עשרות אלפי שקלים. וככה ה-AK550 עושה יותר מלהציע תמורה חסרת תקדים בשוק. הוא מציב את קימקו בחזית וקובע למעשה, סדר עולמי חדש.
נתונים: טווין-מקבילי, 550.4 סמ״ק, 53.5 כ״ס ב-7,500 סל״ד, 5.6 קג״מ ב-5,500 סל”ד, 226 ק״ג, 59,900 שקלים