פולקסווגן גולף, המכונית שמאז 1973 מכתיבה לכולנו איך צריכה להיראות ולהרגיש משפחתית קומפקטית עברה מתיחת פנים. לנו זה נראה כמו זמן טוב לצאת לכביש עם הגולף המעודכנת כדי לבדוק האם היא עדיין עומדת בראש המחנה, או שהגיל מתחיל לתת את אותותיו.
יש לי גולף בחניה
פולקסווגן ידועה בעדכונים העדינים שלה, ובמקרה של הגולף אם הייתי בוחר בגישה העצלנית, הייתי אומר שהפעם באמת שכלום לא השתנה. אבל בגלל שבכל זאת צריך לעבוד פה, אספר לך שיש פגושים חדשים (מאחור אפילו שלבו בפגוש את יציאת המפלט), חישוקי 15 אינץ’ בעיצוב שונה (התקנה מקומית) ויחידות תאורה שעודכנו קלות עם תאורת לד-יום מלפנים ולד מלא מאחור. התוצאה קצת (באמת קצת) יותר עדכנית למראה אבל בגדול, הגולף המחודשת נראית ממש כמו הגולף שלפני מתיחת הפנים. לא שזה רע.
גם בפנים השינויים מינוריים וכוללים מסך מולטימדיה גדול יותר (8 אינץ’), קונסולה מרכזית שנצבעה בשחור במקום זו המוכספת של הדגם הקודם וזהו בערך. החומרים טובים ורכים ברוב המקרים, וההרכבה הדוקה. המרווח מלפנים טוב (למרות קרבה של הקונסולה לרגל ימין של הנהג), והמושבים מציעים תמיכה צידית טובה, אבל הבסיס נמוך וחסרה תמיכה לגב תחתון. מאחור המרווח טוב אך תעלת “אין-הינע” גדולה תפריע לנוסע השלישי. תא המטען יעיל אך יש גדולים ממנו (380 ל’).
גם בכביש היא ממשיכה להיות… גולף
היצע המנועים בארץ לא השתנה, מנועי ה-EVO החדשים יגיעו כנראה רק עם הדור הבא. ועדיין, אפילו כאן (125 כ”ס, 20.4 קג”מ, זו בכל זאת גרסת הבסיס למשפחתית…) פולקסווגן גולף מציעה יחידת הנעה אפקטיבית שעד לא מזמן המתחרות היו יכולות להתקנא בה. המנוע אומנם לא הכי מעודן, מעט רועש וגס בעומס, אבל הוא מציע שפע של כוח בסל”ד נמוך ובמרכז הסקאלה מושך את הגולף קדימה בנחישות. תיבת ה-DSG פועלת כאן בצורה רהוטה מהזכור לנו, אפילו במהירויות נמוכות היא כמעט ולא מתבלבלת.
בשיוט מהיר הגולף מצטיינת עם תחושה נטועה, רמת רעשי רוח ומנוע נמוכה ושיכוך טוב של פני הכביש, וגם בעיר היא עושה עבודה טובה בסך הכל, ולכך בטח עוזרים צמיגים גבוהי פרופיל (195/65). עם זאת, רעשים מכיוון הכביש והגלגלים חודרים לתא באופן מוחשי מדי. במתיחת הפנים הגולף קיבלה בקרת שיוט אדפטיבית, שפועלת היטב בשיוט וגם במהירויות נמוכות, רק שלפעמים היא בולמת בצורה חדה ומורגשת מדי גם כאשר הרכב מלפנים נראה רחוק. המובילאיי (בתוספת תשלום) לא הפסיק להתריע ולצפצף כאשר הגולף לקחה פיקוד (וכאמור, עשתה זאת היטב) על השיוט וסיפקה דוגמה חיה ליתרון של מערכות אקטיביות מקוריות על פני הצפצפה הלאומית שבעיקר עושה רעש.
בכביש מפותל הגולף ממשיכה להתנהג כמו הגולף שלמדנו להכיר. התנהגות ניטרלית, עם נטיה לתת-היגוי במגבלות ותגובות שלדה מתונות. זוויות הגלגול קיימות אך לא מוגזמות, ההגה מדויק למדי ובעל משקל סביר והבלמים מרשימים עם עוצמת בלימה ראויה ופעולת דוושת לינארית וטובה. בעומס גבוה בכביש גלי או מפותל ריסון המרכב מעט לוקה, אבל בהתחשב ביעודה המשפחתי מתלי הגולף בהחלט מציעים איזון טוב למדי. ולא, בקרת היציבות לא מתנתקת, אין אפילו כפתור שעושה בכאילו.
גולף זו גולף
אם קראת עד לפה בטח הבנת שמתיחת הפנים לא שינתה הרבה. רשימת האבזור ואבזור הבטיחות שופרו, אבל בשאר ההיבטים זו אותה פולקסווגן גולף שמוכרת בעיקר לטובה – מכונית מאוזנת שמבצעת כמעט הכל היטב ולא נכשלת בשום תחום. במחיר הנדרש עבורה היום (131,900 שקלים) היא אינה הזולה בקטגוריה, אבל כאשר שאר המרכיבים מסביב איכותיים כמו שלמדנו לצפות מגולף – קל להבין את כוח המשיכה שלה.
נתונים: 1,395 סמ”ק, 125 כ”ס ב-5,000-6,000 סל”ד, 20.4 קג”מ ב-1,500-3,500 סל”ד, 1,302 ק”ג, 13.1 ק”מ/ליטר (במבחן)