אחרי לא מעט תהפוכות שידעה היצרנית הבריטית הקטנה, היא הודיעה על חזרה לפעילות עם בעלים חדשים ומכונית חדשה עם שם ישן – טי.וי.אר גריפית’. מאז ההודעה ההיא עברו כבר שנתיים. ואם רוצים לבדוק את העדכון האחרון שהוציאה החברה, צריך לחזור שנה לאחור, שם נחשפו פרטים מעטים ותמונות ספורות.
לפי אותן הצהרות מקוריות טי.וי.אר ראשונות אמורות להימסר כבר בסוף השנה הנוכחית, זה הזמן גם לציין שהיא הוצגה באופן סטאטי בפני אלו ששילמו מקדמה עבורה. מעבר לזה החברה שמרה על שקט מוחלט. עכשיו, מפרסמת יצרנית הצמיגים אבון, וידאו קצרצר של הגריפית’ במסלול המרוצים קאסל-קומב. אי-אפשר ללמוד הרבה מהוידאו הזה. בעצם, אפשר ללמוד דבר אחד – הגריפית’ נשמעת מצוין, ויש לכך סיבה מצוינת.
הגריפית’ משתמשת במנוע V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ל’ שהגיע מפורד ועבר טיפול אצל קוזוורת’. זה אומר שיש מתחת למכסה המנוע הארוך 500 כ”ס שסעפת הפליטה הקצרה לא ממש מתאמצת להשתיק. זה מסביר את הצליל.
תוסיף לזה משקל שעומד על 1,250 ק”ג (קצת יותר מההצהרות המקוריות), תיבה ידנית בעלת שישה יחסי-העברה, הנעה אחורית, בקרות שמתנתקות לחלוטין ואת העובדה שגורדון מאריי תרם לתכנון המכונית הזו, ותקבל משהו מיוחד למדי. אז הנה טעימת וידאו קצרה וראשונה מהמכונית הזו. נקווה שלא אחרונה (כי אצל טי.וי.אר אי אפשר לדעת…).