מה עושה אדם בשנות ה-80′ שממש חייב להסיע תשעה נוסעים אבל לא מוכן לוותר על תג AMG וחווית הנהיגה שמגיעה איתו? הולך וקונה את ה-AMG MB 100 D כמובן.
נכון, מאז ומתמיד AMG הייתה מזוהה עם מכוניות עתירות סוסים שמסוגלות להעלות ענן עשן צמיגים בנגיעה בדוושת הגז. אבל השבוע AMG בחרה להזכיר לנו תקופה קצת אחרת.
בסוף שנות ה-80′ הייתה תקופה קצרה בה AMG ייצרה וואן עם מנוע דיזל על בסיס ה-MB 100 המסחרי, הרכב אותו החליף בהמשך מרצדס ספרינטר/ויטו.
חיצונית AMG העניקה לוואן המגודל טיפול שכלל ספליטר קטן מלפנים, חצאיות צד חדשות, יחידות תאורה חדשות לגמרי מאחור, צביעה דו-גוונית ייחודית וחישוקים קלים בקוטר 15 אינץ’ שעוצבו במיוחד בשבילו.
בפנים תמצאו מקום לתשעה נוסעים שכל אחד מהם ייהנה ממושב חובק שעוטה על עצמו אלקטנרה איכותית. הרצפה דופנה בשטיח איכותי וישנם שולחנות מתקפלים. לנהג יש הגה כוח(!) והוא אחראי על מערכת הווידאו (קסטות, מה חשבת?) ועל הטלפון האופציונאלי שניתן להוסיף.
אבל כמו בכל AMG מה שמעניין אותנו שוכן מתחת למכסה המנוע. כאן מדובר במנוע דיזל “אימתני” בנפח 2.4 ל’ (4 ציל’) שהפיק לא פחות מ-72 כ”ס ושודך לתיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה. בהמשך ההספק טיפס עד ל-75 כ”ס.
זה היה הרכב מונע הדיזל האחרון שייצרה AMG, כך שעד היום מדובר גם בדיזל החזק ביותר שיצא משעריה. עידן אחר כבר אמרנו?