1. דוקאטי 821 הושק לפני כחודשיים באזור רימיני, איטליה. היינו אמורים להיות שם ולספר לכם ממקור ראשון איך האופנוע מרגיש. אבל בוחן האופנועים ‘הגאון’ שלנו (כן זה אני), עשה תנועה לא נכונה על המדרגות וקרע מחדש את הרצועות בברך שלו.
2. המונסטר 821 החדש מוצג בזמן שדוקאטי חוגגת 25 שנים למונסטר הראשון. זה המקורי של גאלוצ’י. מן הסתם מדובר באופנוע חשוב מאוד עבור דוקאטי. כזה שמתמקם מעל למונסטרינו הקטן ומתחת לדגמי העל החזקים של המשפחה הזו. המונסטר ככלל הוא כלי חשוב עבור דוקאטי. יציאה ראשונה לסגמנט חדש שהבריאה את החברה הזו. יותר מ-300,000 מונסטרים מסתובבים בעולם, מספר מכובד ליצרנית מבולוניה.
3. מהבחינה המכאנית, דוקאטי 821 נשאר דומה למדי לקודמו. יש כיול מחדש למתלים, המנוע עומד כעת בתקן יורו 4, חתך הצמיג האחורי שונה ויש גם קליפרים קדמיים עדכניים מברמבו. נגיעות קלות כאמור, כך שהפלטפורמה הבסיסית נותרה זהה.
4. את ההבדל המשמעותי נמצא בחבילת עזרי הרכיבה שמקבל דוקאטי 821. זה מתחיל מאפשרות בחירה לשלושה מצבי רכיבה (אורבן, תיור וספורט). הרשימה ממשיכה עם מערכת בקרת החלקה בעלת 8 מצבי פעולה, המוכרת והמוערכת של דוקאטי. דוקאטי 821 מקבל גם ABS עם שלושה מצבים ואפשרות לניתוק. חבילת ה-‘דוקאטי סייפטי פאק’ הזו, גורמת ל-821 ליישר קו עם השפה האלקטרונית העדכנית של החברה.
5. עוד שינוי משמעותי הוא העיצוב. דוקאטי 821 מקבל את שפת העיצוב החדשה של משפחת המונסטר. אז כמו ה-1200 וה-797 הוא מקבל מראה קליל יותר עם ממדים שהוצרו בנקודות אסטרטגיות. מיכל הדלק, הפנס, הזנב כולם עוצבו מחדש, בכדי לתת למונסטר ניחוח קרוב יותר לעיצוב המקורי של גאלוצ’י. יש גם הומאז’ קטן בעניין הזה וזהו תפס מיכל הדלק היפיפייה, המכורסם באלומיניום. לעומת זאת לוח השעונים, מבוסס טכנולוגית TFT, זורק את ה-821 בחזרה לעידן המודרני של דוקאטי, מציג את כל המידע וגם משנה את פניו בהתאם למצב הרכיבה הנבחר.