אמש הוצגה בוגאטי דיבו לקהל במונטריי ועמה הסיפור שעומד מאחוריה. כדאי להגיע כבר עכשיו – יש כאן כיוון שונה מבוגאטי. לא עוד מספרים מטורפים בקו ישר, לא עוד עיצוב גמלוני – נכון שבוגאטי ייצרה בעבר רכבי מירוץ שזכו לכינוי “טנק”, אבל זה לא אומר שכל בוגאטי מודרנית צריכה להיראות ככה.
בוגאטי דיבו, שנקראת על שמו של אלבר דיבו (ניצח פעמיים בטארגה-פיוריו עם בוגאטי), מדברת בשפה שונה. לפי בוגאטי היא תוכננה במטרה אחת – לפנות.
בבסיסה זו השירון, אותו מנוע W16 בנפח 8.0 ל’ המפיק 1,479 כ”ס, אותה שלדה, עם אותה תיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, המעבירה את הכוח להנעה כפולה. עד כאן הכל מוכר.
על הבסיס הזה נבנתה בוגאטי דיבו, השינויים מתחילים בגוף החדש. העיצוב אגרסיבי מאוד ונראה תכליתי בהשוואה למקור. המשקל נמוך יותר ב-35 ק”ג בהשוואה לשירון כשבוגאטי יורדים לפרטים ברמה חולנית.
את המגבים מקרבון כבר פגשנו בשירון ספורט הדיבו מקבלת עוד דברים עם אותה המטרה כמו חלונות דקים יותר, חיתוכים נסתרים בחישוקים, פחות חומרי בידוד ואפילו מערכת שמע קלה יותר.
עוד הבדל משמעותי נח ביכולת האווירודינמית. אפשר להבחין בספליטר העמוק יותר מלפנים, בכונסים אל חלקה הקדמי, בפתחי האוורור, בגג ובכנף האחורית ההידראולית הגדולה ב-23 אחוזים מזו של השירון. גם בשני הדיפיוזרים הענקיים והנפרדים מאחור.
התוצאה של כל אלו – יש כאן כוח הצמדה של 456 ק”ג, גבוה ב-90 ק”ג מהשירון – כשבוגאטי לא מציינים באיזו מהירות מושגת ההצמדה האמורה.
הביצועים יניחו את דעתו של כל אחד. התאוצה ל-100 אמורה להיגמר תוך 2.4 שניות ולמרות שבוגאטי דיבו מוגבלת ל-380 קמ”ש לא נראה שמישהו עומד להתלונן על זה.
הסיבה להגבלה הזו היא הצמיגים – בגלל שיש כאן יותר כוח הצמדה וכיול שונה לזוויות הגלגלים, בוגאטי דיבו מפעילה עליהם יותר משקל ובוגאטי מעדיפים לעצור את החגיגה במהירות האמורה כצעד בטיחותי.
מעבר לאלו בוגאטי מספרים על כיול קשוח יותר למתלים, הגה עם יחס ישיר יותר ועוד. מיועדת לפניות? כנראה שיש משהו בדברים שלהם, למרות שהם מדגימים את היכולת האמורה באמצעים שמקשים להשוות אותה למכוניות אחרות מסוגה.
הם לא מפרסמים וגם לא עומדים לפרסם נתון מסביב לרינג לדוגמא. הם כן מספרים שמסביב למסלול ההתנהגות של נארדו (המוכר יותר בזכות מסלול בדיקת המהירות שלו) בוגאטי דיבו מהירה יותר מהשירון בלא פחות מ-8 שניות. לפי בוגאטי, הדיבו מייצרת יותר אחיזה מהשירון עם 1.6G צידי מדודים – למרות שהם לא מציינים כמה G מייצרת השירון.
בוגאטי שמתוכננת לכביש המפותל? למסלול המאתגר? לא לסתם גז ארוך בקו ישר. נשמע כמו שינויי כלבבנו. צרפו לזה את העיצוב שמדבר אלינו יותר מזה של השירון (או הוויירון ירחם השם) ואת המספרים המרשימים ובהחלט נשמע שבוגאטי הולכת בכיוון נכון.
וכנראה שלא רק אנחנו חושבים ככה. בוגאטי דיבו תיוצר רק ב-40 יחידות. והם יימכרו רק למי שיש ברשותו כבר שירון “רגילה”, אפשר להגיד שזה “מצמצם את קהל היעד”.
המחיר של בוגאטי דיבו גם הוא מרחיק אותה “קצת” מהישג ידנו עם 5 מיליון יורו ליחידה לפני מיסים ועוד תופינים. למרות זאת, בוגאטי כבר מכרה את כל הדיבו שהיא עומדת לייצר. כן, לפני שהוצגה רשמית.
אפשר להבין כל אחד מ-40 הרוכשים המאושרים, סוף-סוף יש בוגאטי יכולה להתגאות לא רק במספרים, אלא גם בגישה שמזכירה ולו במעט, את בוגאטי.