נא להכיר את אפולו IE, המכונית שיורשת את מקומה של הגומפרט אפולו. זה לא דבר של מה בכך, מאז שהוצגה האפולו היא יצרה לא מעט כאבי ראש בקרב יצרניות העל המוכרות ושברה שיאי הקפה במסלולים שונים בזה אחרי זה (כולל בטופגיר וברינג). עד היום היא אחת מהמכוניות המהירות ביותר סביב הנורדשלייפה עם זמן של 7:11.57 דקות להפקה, זמן שנקבע בשנת 2009.
למרות ההישגים המזל לא האיר פנים ליצרנית הגרמנית הקטנה, ובשנת 2013 היא פשטה את הרגל. גופמרט עברה לידיים של קונצרן עסקים מהונג-קונג ששינה את שמה ל’אפולו’ ועכשיו, כאמור, מציג את השלב הבא עם ה-IE החדשה (קיצור של Intense emotion).
איך זה נראה? בוא נאמר שהעיצוב של ה-IE החדש הוא אמממ… לא כל כך מעודן. שלל קווים, זוויות וקימורים הופכים אותה ליצירה מיוחדת ובולטת במיוחד. הכנף האחורית הענקית גם לא מנסה להצטנע יותר מדי ואם זה לא מספיק תמצאו גם דלתות מספריים ושלושה פתחי פליטה כחולים במרכז הפגוש האחורי.
למה זה טוב? זה לא שאין מכוניות קצת יותר מופנמות עם ביצועים אווירודינאמיים טובים, אבל באפולו נשבעים שעיצוב המוגזם גם פונקציונאלי. הספליטר מלפנים, הכנסף האחורית ושלל הקימורים מוסיפים ליכולות האווירודינאמיות שלה עם כוח הצמדה של 1,350 ק”ג במהירות של 300 קמ”ש.
ממה זה עשוי? מהמון סיבי פחמן. או מעט, תלוי איך מסתכלים על זה. באפולו מבטיחים שהמרכב והשלדה עשויים ברובם המכריע מסיבי פחמן ויוצרים מכונית קלה מאוד (1,250 ק”ג) אך קשיחה ובעלת עמידות גבוהה לפיתול. גם תא הנוסעים (ותרשה לנו לא להרחיב על העיצוב שלו…) עשוי ברובו מסיבי פחמן.
יש מנוע? כן, ועוד איזה מנוע. באפולו טוענים שבחרו במכוון במנוע אטמוספרי ולא בפתרון הגדשה “פשוט” ולא נכנעו לטרנד ההיברידי. לשם כך הם נעזרו בסדנת ‘אוטוטכניקה מוטורי’ האיטלקית שכיילה את מנוע ה-V12 בנפח 6.3 ל’ שנבחר (מקורו לא ברור). התוצאה? 780 כ”ס ב-9,000 סל”ד ו-77.4 קג”מ שמועברים לגלגלים האחוריים בעזרת תיבה סינקוונסיאלית בעלת שישה יחסי העברה.
אז זה זז? 2.7 שניות ל-100 קמ”ש ו-335 קמ”ש מרביים. על התאוטה אחראים ארבעה דיסקים קרמיים של ברמבו בקוטר 380 מ”מ שנלחצים ע”י קליפרים עם שש בוכנות מלפנים וארבע מאחור. ועוד לא דיברנו על איך שזה אמור לפנות.
נו, אז איך זה פונה? באופלו משתפים בגאווה נתון אחד – תאוצה צידית מרבית של יותר מ-2G! את זה אפולו IE משיגה תודות לשלדה הקשיחה שלה ומערך מתלים שתוכנן בהשארת מכוניות פורמולה 1, לטענת החברה. יש גם בולמי בילשטיין מתכווננים וצמיגי מישלן פיילוט קאפ 2 במידה 325/30R21 מאחור ו-265/35R20 מלפנים שתומכים ביכולת של העסק הזה לפנות.
כמה? אפולו תייצר 10 מכוניות בלבד, כאשר הראשונה תגיע לכביש רק בשנת 2019. המחיר של כל אפולו IE מתחיל ב-2.3 מיליון יורו.