כשקמתי בבוקר הייתה מולי מטרה ברורה למדי – איסוף ומבחן לג'יקסר 125 החדש ולא חשבתי על סוזוקי GSXS125. מתאים לי לרכב על אופנוע ספורט קטן ,קליל ויפה המיועד לנערים ונערות המתחילים את דרכם בעולם הדו"ג.
לפני 15 שנה, כשהייתי צעיר ופוחז הכניסה לעולם הזה עברה באופנועי 50 סמ"ק, רועשים, חלשים ומדיפים ריח חזק של שמן 2 פעימות שרוף. לא זומבה. היום, בדור החדש, כל האופנועים המיועדים לפלח השוק הצעיר הינם בעלי מנועי 4 פעימות שקטים, ידידותיים, חסכוניים ואמינים מאוד. עולם אחר.
אבל לא ג'יקסר ולא נעליים, האופנוע שחיכה לי היה סוזוקי GSXS125 עירום. באסה קלילה הציפה את ליבי הצעיר. איפה הפיירינג הנוצץ והמשקף הקצר. איה הקליפ-אונים הצרים, אלו שמשדרים אגרסיביות שבועטת אותך ישירות למסלול המרוצים? אין כלי מבחן בינתיים כך נאמר לי. סע על אחיו התאום, נטול הפיירינג. דחפתי מפתח לסוויץ' וקדימה, חזק על הגז.
זה לא סוד שסוזוקי השקיעה זמן ומחשבה רבה על העיצוב של ה 125 חדש, הרי זה עיקר העניין בשביל נער צעיר שאוכל רק עם העיניים. הכלי יפה, מושקע ומלא בקימורים ותבליטים. הפלסטיקה כולה מרגישה איכותית וכך גם הצביעה המרשימה. נייס.
תוך שניות ספורות של רכיבה הבנתי שיש לי משהו מיוחד מתחת לטוסיק, האופנוע מגניב! הכלי עובד באופן מדויק על הגז, ועל הבלמים, גם ההיגוי ושמירת הקו בזמן ההטיה מקבלים ציון גבוה. הוא קטן וקל. בול למידות שלי וממש לא יתאים לאנשים מגודלים.
אחד הדברים שבולטים כבר מההתחלה – סוזוקי השכילו ובחרו צמיגי דאנלופ התואמים את ההתנהגות הספורטיבית של סוזוקי GSXS125 הקטן. תענוג. עושה רושם שסוזוקי התייחסה לייצור הסדרה הקטנה ממש כמו אל אחיה הגדולים והיקרים. המכלולים מרגישים איכותיים ונעימים לתפעול. תחושה של איכות, רמת גימור והרכבה גבוהים ביחס למחיר ולקטגוריה.
זריז
נסיעה ברחובות תל אביב מגלה שהוא מרגיש כאן טבעי למדי. עומד ברמזור יחד עם קטנועים ואופנועים מסוגים שונים. האור התחלף לירוק, ובום, כולם מזנקים קדימה ושועטים אל עבר הרמזור הבא, ואני איתם, באזור התאוצה של קטנועי ה 250 סמ"ק.
כשהגעתי לפקקי הענק במרכז העיר שמתי לב שלא ניתן לעצור את הזרימה של סוזוקי GSXS125 בתוך התנועה הצפופה. בכל חור עובר – בלתי ניתן לעצירה. בגלל בסיס הגלגלים הקצר, זווית הצידוד הגדולה והמשקל הזעום זה ממש מרגיש כמו חצי צעצוע חצי אופנוע, חולה על זה. אופנועים קטנים עושים לי את זה.
החסרון של הנייקד הקטן הוא בשיוט בהילוך האחרון. 100 קמ"ש עגול מציבים את שעון הסל"ד על 8000 סל"ד עסוקים ותזזיתיים יש לאן לטפס וזה לא הופך לנינוח יותר. יש כאן 14.6 כ״ס וסוזוקי אומרים שהצילינדר חולק תכנון וחומרים כמו ה-600 הספורטיבי. התיבה בעלת 6 הילוכים (יש בורר הילוכים על הצג הדיגיטלי של האופנוע) ואלו עוזרים לאופנוע להגיע למהירות מירבית מכובדת של 135 קמ"ש על השעון.
על הגז
המנוע הזה יושב בתוך שילדת צינורות ״בון״ צרה וקלילה שתוכננה על מנת לייצר קשיחות מבנית בעומסים גבוהים (יחסית, יחסית). באמת שהתאמצתי וניסיתי בכוח לחפש עיוותים וקריסה אך ללא הצלחה.
תחושות דומות מייצרים גם המתלים. הבולם הקדמי דקיק וצנוע למראה לא הפוך כמו אצל המתחרות. למרות המראה הדל התוצאה מרשימה – קשה מאוד לעוות אותו ואת הבולם האחורי תחת עומס. תענוג. גם בכל הקשור לספיגת מהמורות מרגישה ההידראוליקה של סוזוקי GSXS125 איכותית ויעילה.
בכל הקשור לבלמים הדיסק היחיד מקדימה מאפשר עוצמות בלימה מפתיעות – גם מבחינת עוצמה ורגש, וגם מבחינת נשיכה ראשונית. קל מאוד לתפעל את הבלמים ולהוריד את הקצב גם תחת אחיזה ירודה. ה-ABS נכנסת לעבודה מאוחר יחסית ולא מציקה לרוכב תחת עוצמת בלימה גדולה, אפילו ברכיבת מגרש הבלמים תפקדו כהלכה ולא דעכו.
המערכת הבטיחות אינה ניתנת לניתוק נורמטיבי, אבל כמו שאתם יכולים לראות בתמונות – יש לנו את הטריקים שלנו. למרות שאין לנו תלונה לגבי תפקוד מערכת הבלימה היינו שמחים לראות כאן קליפר ראדיאלי כמו בחלק מהמתחרים.
על הצד
אני אוהב רכיבת קצה נטולת דאגות בשטח סטרילי, אז גררתי את סוזוקי GSXS125 איתי ל״רכיבת חברים״ (רכיבת במגרש סגור עם חברים טובים). במקומות כאלו, בהם אפשר להוציא מכל אופנוע את המיץ ולערער אותו קרוב לקצה שלו, סוזוקי GSXS125 המשיך לחייך ונותן לי לדחוף אותו ולתת לחברים מסביב תצוגת יכולת דינאמית של הכלי הקטן.
לא משנה מה זרקתי לעברו. פקודות היגוי ״מברך לברך״, בלימה נגררת עם החלקות זנב, עקיפות בקווים הזויים, בכל אלו עמד סוזוקי GSXS125 ומרח לי חיוך גדול על הפנים. חייב לו בירה, אהה, בעצם אסור לו, הוא קטין.
נתונים: 124 סמ"ק, 14.7 כ"ס ב-10,000 סל"ד' 1.17 קג"מ ב-8,000 סל"ד, 133 ק"ג, 30 ק"מ/ל' (מבחן), מחיר: 23,000 שקלים