טסלה רודסטר כאן, בשביל לספר לנו שעתיד החשמלי כבר… אה… כאן. האמת שזו החדשה המשנית כי טסלה הציגה את הרודסטר במסגרת הצגת המשאית שלה. אבל אנחנו לא כאן בשביל לכתוב על משאיות ואתה כאן לא בשביל לקרוא עליהן.
כבר שנים רבות מבטיחים בטסלה שייבנו רודסטר ספורטיבית שוב, כמו זו שהחלה את הסיפור של החברה הזו. עכשיו זה קורה ואני שמח להגיד לך שהמראה של הדור החדש מרשים משמעותית מזה של הדור הראשון.
מה שעוד מעניין הוא נתון התאוצה. החיים הם לא אפס למאה זה נכון אבל לא כל יום מוצגת מכוניות שיודעת להשלים את המיאוץ הזה (סליחה, 96 קמ”ש) בפחות משתי שניות. בעצם לא מוצגות מכוניות כאלו בכלל.
וזה לא שהיא מפסיקה שם כן? ל-160 קמ”ש היא תגיע תוך 4.2 שניות, ול-400 מטרים, תחזיק חזק, תוך 8.9 שניות בלבד כשהיא עוברת על הקו את ה-250 קמ”ש. כל היכולת הזו תגיע עם טווח של 620 ק”מ לטענת טסלה. אין יותר מדי פרטים מכאניים כרגע מלבד העובדה שיש כאן חבילת מצברים חזקה (200kWh), הנעה כפולה ואפילו שני כיסאות קטנים מאחור.
מה שכן נמסר זה המחיר – 200,000 דולר בארה”ב ומקדמה של 50,000 למי שרוצה להבטיח לעצמו אחת. מי שרוצה את אחת המכוניות הראשונות שייוצרו בעוד שנתיים בערך נדרש לשלם 250,000 דולרים כבר היום. כך שהרודסטר החדשה תעמיק עוד את כיסיו של אילון מאסק, עוד לפני שהייצור הסדרתי מתחיל לקראת 2020.