אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
השקה עולמית: קיה נירו – נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » השקה עולמית: קיה נירו – נהיגה ראשונה

השקה עולמית: קיה נירו – נהיגה ראשונה

פלטפורמה היברידית ייעודית חדשה של קיה, עם מעטפת קרוס-אוברית קלה לעיכול, טעמנו ממנה בהשקה העולמית בספרד

אריאל אלסיבוני 27/07/2016 צלם: קיאסודו נירוס

בשביל להבין את קיה נירו צריך להבין שעולם רוצה קרוס-אוברים, והוא קונה עוד ועוד כאלו בקצב מתגבר והחלטי. העולם אוהב גם מכוניות היברדיות וכמות המכירות של הדגמים האלו נמצאת גם היא בעליה מתמדת. ואם תחבר את שתי העובדות האלו תבין בשניה אחת מה הקיה נירו אמור לעשות בדיוק. הוא אמור לענות לדרישות הקהל – אוהבים לוק מסוקס וגבוה ויחידות הנעה יעילות וחסכוניות – הנה מכונית שמשלבת את שתי אלו יחדיו.

מה זה?
מה לא קראת עד עכשיו? זה קרוס-אובר היברידי. מדובר בפלפורמה ההיברידית הייעודית הראשונה של קיה. זה אומר שהרכב הזה תוכנן מלכתחילה כרכב היברידי. זה אומר שהרכב הזה לא חולק רכיבים ברצפה שלו עם דגמים אחרים של קיה. כך, למשל, יכולה הסוללה להיות מותקנת במקום אידאלי מבחינה דינאמית (במרכז הרכב מתחת למושב הנוסעים). התכנון מאפס כרכב היברידי עזר לקיה לקצץ את משקל המרכב, ע”י שימוש באלומיניום, בכדי לפצות על משקל הסוללה (33 ק”ג). גם מבחינה אוירודינמית עושה רושם שקיה עשו מאמץ ניכר (0.29cd) וזכרו שיש עוד גורמים שמשפיעים על צריכת הדלק חוץ מהמנוע.

 


מבחינת מימדים ממוצב הנירו בין הסיד לספורטאז’ כשבסיס הגלגלים שלו (270 מ”מ – ארוך יותר מהספוראטז’) וסרחי העודף הקצרים אמורים לתרום לרווחת היושבים. זה נחמד, אבל עיקר גאוותה של קיה על מערכת ההנעה ההיברידית, זו משלבת מנוע 1.6 ליטר בהזרקה ישירה עם מנוע חשמלי כשהכוח של שני אלו עובד דרך תיבת DCT כפולת מצמדים (חדשה, המבוססת על זו עם שבעת ההילוכים שהציגה קיה) אל הגלגלים הקדמיים. ורק אליהם. הכוח שמייצרת יחידת הנעת הכילאיים הזו עומד על 141 כ”ס ו-26.8 קג”מ שזמינים בהילוך הראשון בכדי לשפר את הזינוק מעמידה.

איך זה מרגיש?
באופן מפתיע זה מרגיש נורמלי לגמרי, אין שום דבר שממש דורש ממך תשומת לב או הסתגלות. הדבר הראשון שמכה בך בנהיגה בנירו זה ה-NVH. היכולת לייצר רייד טוב ולבודד את הנהג והנוסעים ממה שקורה על הכביש, מרעשים ומרעות חולות אחרות פשוט מרשים. זה היה בולט יותר במכוניות שהגיעו על גלגלי 16 אינץ’. נוחות נסיעה גבוהה וטיפול איכותי ברעידות ורעשים הם לא הדבר הראשון שעולה לראש במכוניות קוריאניות, אבל זו באופן חד-משמעי אחת מנקודות החוזק של קיה נירו. גם על מהמורות שהייתי משוכנע שיפרקו את המקפרסונים מלפנים והרב-חיבוריים מאחור (וגם את הגב שלי) – הנירו ספג בשקט וביעילות.

ואם נגענו בנוחות – תא הנוסעים, כמו העיצוב החיצוני – לא עושה יותר מדי רעש מהנושא ההיבדרידי. יש מסכים שמראים מאיפה מגיע הכוח ומה מצב הסוללה אבל מעבר לזה זהו תא נוסעים סולידי, עשוי כהלכה עם חומרים טובים בד”כ, ותחושה מודרנית לא צעקנית. ועוד מילה אחת על תא הנוסעים – המרווח טוב מלפנים ומאחור, למרות האורך הכללי ובזכות בסיס הגלגלים והתכנון החכם.

קיה נירו
מרווח, מודרני, לא צועק ‘הייבריד’.

 

יחידת ההנעה מציגה ביצועים טובים גם אם לא כאלו שיגרמו לך להזיע. נכון לרגעים אלו אין פרסום רשמי לגבי תאוצות ומהירות סופית. צמד המנועים מעניקים תחושה שכוח לא חסר כאן אבל היציאה מהמקום מרגישה מעט מושהית. תאוצות הביניים מרגישות חיות ויעילות יותר. תיבת ההילוכים מציגה פעולה חלקה למדי גם אם לא מהירה כברק כבנות מינה ומשתלבת היטב באופי הנינוח של המכונית הזו.

הצד של ההייבריד כמעט ולא מורגש. צריך לחפש אותו. המערכת הזו עובדת ברקע לא דורשת שום תשומת לב מהנהג, יעילה ושקופה. כשחיפשתי מצאתי שנהיגה חשמלית לגמרי אפשרית בזמן ליטוף עדין של הדוושה עד למהירות של כ-45 קמ”ש.

קיה נירו
נוחות נסיעה מפתיעה.

 

על הכבישים המפותלים שהיו חלק נכבד ממנת הנהיגה בהשקה הזו (באופן מפתיע למדי אני חייב לציין) גילה הנירו התנהגות כביש בוגרת וצפויה מאוד עם רמות אחיזה גבוהות והיגוי מדויק. למי שזה מעניין אותו אספר שההגה מציג התנגדות מלאכותית בעומס ושבקרת היציבות המתנתקת – לא מתנתקת באמת. הנירו טס מהר ובטוח בין העיקולים, כשמה שהפריע בעיקר אלו תגובות שלדה קצת איטיות להעברות משקל ודוושת בלם יעילה אבל עם תחושה דביקה לעיתים (פחות נורא ממערכות בלמים רגנרטיביות אחרות, אבל עדיין מורגש). ואיך אפשר בלי נתון צריכת דלק? בהתנהלות שפויה יחסית לאורך כמה עשרות ק”מ הציג מחשב הדרך נתון של 20.1 ק”מ לליטר. ואציין בהזדמנות הזו כהרגלי – זוהי נהיגה ראשונה במסגרת השקה ולא מבחן דרכים מלא של ‘אוברדרייב’, זה ייערך כשיגיע קיה נירו לארץ.

מתי זה יגיע לארץ וכמה יעלה?
קיה נירו צפוי להגיע לארץ לקראת סוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה לכל המאוחר, כשמחירו עדיין לא ידוע. אפשר לצפות שהמחיר יהיה מקביל למכוניות היברידיות אחרות בסביבה (מי אמר פריוס?!). לכשיגיע לארץ כדאי לזכור שהנירו משווק בעולם עם שני סוגי חישוקים, 16 ו-18 אינץ’. ממה שהצלחתי להתרשם, כדאי לדבוק בגרסה מעוטת האינצ’ים. היא הציגה נוחות עדיפה משמעותית ונהנית מכיול שיתאים יותר לכבישים בארץ (הגלגלים הגדולים מגיעים עם צמיגים בחתך נמוך וכיול מתלים מעט נוקשה יותר).

קיה נירו
מימדים קטנים של הספורטאז’ אך בסיס הגלגלים ארוך יותר.

 

אפשר גם לצפות שיגיע לכאן כל הארסנל הבטיחותי החדש של קיה לדעתי. זה כולל מערכת לבלימה אוטונומית (שמזהה מכוניות אחרות והולכי רגל), בקרת שיוט אקטיבית ומערכת אקטיבית לשמירה על הנתיב. את כל המערכות הללו הזדמן לי לבדוק בנסיעה הזו (או בניסויים מבוקרים או בניסויים משעשעים יותר, אתה מוזמן לראות את הווידאו) ופעולתן מרשימה למדי.

השורה התחתונה
כמו שכתבתי בפתיחה, לא צריך להיות גאון גדול בכדי להבין לאן הסיפור של קיה נירו הולך. רכב עם סגנון עיצובי שהעולם אוהב וקונה עם יחידת הנעה אופנתית שמוכרת את עצמה עוד מבלי שהניעה גלגל אחד. ואם עושים את האחד ועוד אחד הזה מבינים את המשיכה של הנירו ואת ההצלחה הבלתי נמנעת שלו.

קיה נירו
בארץ בסוף השנה או תחילת השנה הבאה.

 

 

אני באופן אישי שמח שקיה עשו את הדרך הארוכה בסיפור הזה, ולא סתם הדביקו סוללה באחוריו של איזה ספורטאז’. הדרך בה הלכו, פיתוח פלטפורמה ייעודית, הופך את הנירו לרכב נעים, יעיל וטוב וליותר מפיצוח של סמי-סגמנט חדש.

נתונים: 1,580 סמ”ק, 141 כ”ס, 26.8 קג”מ, 1,425 ק”ג, 20.1 ק”מ לליטר (במבחן השקה)

קיה קיה נירו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

12 תגובות

  1. eli התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 02/08/2016 בשעה 13:35

    תודה אריאל!

  2. eli התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 02/08/2016 בשעה 13:39

    מבחן מצוין ואתר מדהים! פעם ראשונה שאני נתקל באתר שבאמת כותב על כל מה שמענין ולא רק בצורה יבשה.
    רק חבל שאי אפשר למצוא את המבחן בתוך האתר, אלא רק בחיפוש בגוגל.

  3. Tayas42 התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 30/10/2016 בשעה 16:02

    אין ספק,מוצר מעניין ושונה.

    רק מה, אולי סוף סוף תלמדו לכתוב עברית נכונה, כאשר כוונת המשורר היא ״קל לעיכול״
    ולא מה שכתוב….התוצאה שונה לגמרי….

    אני בעד קיה..

  4. עוזי התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 31/10/2016 בשעה 08:57

    כמו שכתבת בפתיחה: ״לא צריך להיות גאון גדול בכדי להבין לאן הסיפור של קיה נירו הולך״ וגם לא צריך להיות גאון גדול בשביל לראות זאת הולכת להיות עוד פצצת מכירות קוריאנית. מת כבר לנסות אותה

  5. ערן התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 31/10/2016 בשעה 15:47

    אהבתי

  6. תומר התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 31/10/2016 בשעה 16:46

    באמת רכב מסקרן, מוצר שונה ולא משהו שרואים כל יום, יהיה מעניין מאוד לראות איך תיהיה ההצלחה שלו בישראל,
    אני בכתבה הזאת הכי אהבתי לקרוא את זה שגם בנירו יהיה את המערכת בטיחות המשוכללת, התלהבתי מהמערכת הזאת ממש בספורטאז ותמיד אמרתי שאני מקווה ושימשיכו עם זה בעוד מכוניות, לאט לאט כל הרכבים יהפכו ליותר בטיחותים, עכשיו צריך רק להחליף את הנהג :)

  7. אלי התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 31/10/2016 בשעה 20:05

    יש מושג מה צפי העלות?

  8. אופיר התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 31/10/2016 בשעה 21:37

    “רכב עם סגנון עיצובי שהעולם אוהב וקונה עם יחידת הנעה אופנתית שמוכרת את עצמה עוד מבלי שהניעה גלגל אחד. ואם עושים את האחד ועוד אחד הזה מבינים את המשיכה של הנירו ואת ההצלחה הבלתי נמנעת שלו” – פייר? שכנעת. יאלה, שיגיע לארץ…

  9. לאוניד התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 05/11/2016 בשעה 09:47

    לא ברור עד עכשיו מה עם כול הסוללות של אותם היברידיות – אורך חיים, אמינות? ומה יהיה בסוף עם סוללות של רכבים “מזדקנים” ויורדים מהכביש: מתקנים, משחזרים, משמידים? כמה זה יעלה, ומי ישלם?

  10. דרור התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 11/11/2016 בשעה 06:32

    קלה לעיכול, לא לעיקול.
    עיקול זה שמעקלים לך את הרכוש.

  11. נתן התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 11/11/2016 בשעה 10:17

    האם הרכב מתאים לאנשים בגובה 1.9 מ’?

  12. מיקי לוינגר התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 12/11/2016 בשעה 15:29

    עכשיו הרבה תלוי במחיר הרכב, וצריכת הדלק אם היא באמת מצדיקה אתה”היבידיות”.
    חוץ מיזה, עושה רושם של מכונית מעניינת .

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

למבורגיני פרגונטה: הקונספט האחרון משנות ה-90 יוצא למכירה

למבורגיני פרגונטה: הקונספט האחרון משנות ה-90 יוצא למכירה

התרשמות ראשונה: BYD סיליון 5 ודגמי דנזה

התרשמות ראשונה: BYD סיליון 5 ודגמי דנזה

קופרה פורמנטור VZ (מבחן דרכים): בחסות החשיכה

קופרה פורמנטור VZ (מבחן דרכים): בחסות החשיכה

מתקפה משולבת: זונטס מתניעה מחדש בישראל עם 7 דגמים

מתקפה משולבת: זונטס מתניעה מחדש בישראל עם 7 דגמים

פרארי טסטהרוסה: עבר מול הווה

פרארי טסטהרוסה: עבר מול הווה

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד